Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

zaterdag 8 september 2012

Robert Cialdini - Invloed

Het boek "Invloed" van Robert Cialdini is een absolute aanrader voor iedereen die interesse heeft in menselijk gedrag. In het boek staan zes geheimen van overtuigen centraal. Op mijn weblog ga ik uitvoerig in op deze geheimen. Dit doe ik omdat ze van cruciaal belang zijn in mijn werk als online marketing consultant. Met name op het gebied van conversieoptimalisatie maar ook voor online adverteren zijn de principes van Cialdini uitermate nuttig.

De zes principes die Robert Cialdini beschrijft in "Invloed" zijn:

- wederkerigheid
- consistentie
- sociale bewijskracht
- sympathie
- autoriteit
- schaarste

Omdat sociale bewijskracht een zeer krachtig, boeiend principe is en online veel beter toepasbaar dan bijvoorbeeld wederkerigheid en consistentie, ben ik begonnen met het schrijven van een artikel over dat onderwerp. In de komende weken zal ik ook de andere "geheimen" bespreken.

Zoals gezegd is het boek "Invloed" een absolute aanrader. Cialdini heeft drie jaar uitvoerig onderzoek gedaan naar de principes die menselijke keuzes verklaren. Hij geeft een enorm groot aantal interessante en ook verbazingwekkende voorbeelden en onderzoeksresultaten.

Marketeers kunnen enorm veel leren van Cialdini en consumenten zullen eigen gedrag herkennen en zich bovendien leren wapenen tegen gehaaide marketeers en reclamemakers.

Invloed van Cialdini is voor 31,50 euro onder andere verkrijgbaar bij Bol.com. Door de opkomst van e-commerce is de aandacht voor "Invloed" de afgelopen jaren alleen maar toegenomen.

1 opmerking:

Lisa John zei

This short article posted only at the web site is truly good.
how to determine the cash value of life insurance

Er is een fout opgetreden in dit gadget