Een blog over e-commerce en online marketing door Erik van der Veen. Sinds 1997 actief met online marketing. Mail voor advies, coaching of trainingen: info@erikvanderveen.nl.

zondag 11 januari 2015

Bepalen Google AdWords budget


Hoe bepaal je je Google AdWords budget? Eigenlijk moet je niet kijken naar het totale maandelijkse budget, maar juist naar de maximale kosten per behaald doel. Als je voor een offerteaanvraag 35 euro over hebt en dit via AdWords 120 euro kost, is het middel niet rendabel en zou je eigenlijk direct moeten stoppen. Als het binnenhalen van een offerte daarentegen 25 euro kost, is het de moeite waarde om meer uit te geven aan dit middel. 

Het is een beetje het principe van inkoop en verkoop. Je laat de totale inkoop ook bepalen door de verkoop. Als er veel verkocht wordt, zal je meer gaan inkopen. En als de je blijft zitten met je spullen, zal je niet nog meer gaan inkopen. Zo is het met AdWords dus ook. Als het een succes is, wil je meer van hetzelfde en het liefst zo veel mogelijk. En als je niet binnen de doelstelling kan blijven en je alles hebt gedaan om te optimaliseren, moet je stoppen. Het is echter mijn ervaring dat bedrijven met een goed aanbod op hun site succesvol zijn met Google AdWords.

Geen opmerkingen:

Er is een fout opgetreden in dit gadget